Varaždin postaje središte kontinentalne brodogradnje

Objavljeno: 24.01.2011. 08:53

Zadnja izmjena: 08.12.2015. 08:07

Foto: Baltic Workboats

Nacionalni park Mljet od ovog bi ljeta trebao nadzirati brzi patrolni brod dužine 12 metara, vrijedan više od 3 milijuna kuna. Riječ je o brodu "Patrol boat 101" koji bi u sljedećih 6 mjeseci trebao biti izgrađen, neuobičajeno, "na kontinentu". Posao izgradnje tog broda na javnom je natječaju naime dobila varaždinska tvrtka Adriatic Workboats, a brod bi trebao biti izgrađen u "suhom škveru" koji se nalazi u varaždinskoj Poduzetničkoj zoni Brezje.

Adriatic Workboats je tvrtka kćer estonske brodograđevne kompanije Baltic Workboats sa sjedištem u estonskoj luci Nasva koja se u proteklih 10 godina nametnula kao jedan od vodećih proizvođača takozvanih radnih brodova na tržištima na sjeveru Europske unije. Estonska tvrtka osnovana je inače 1967. godine no njezin rast počeo je 1998. godine kad su se novi vlasnici tvrtke odlučili posvetiti izgradnji takozvanih radnih brodova i kao materijal počeli koristiti aluminij. U proteklih 10 godina proizveli su više od 120 raznih brodova, od malih patrolnih brodova do katamarana dužine više od 20 metara, za razne službe kao što su carina i obalna straža u Estoniji, Latviji, Letoniji i Švedskoj.

Hrvatsku podružnicu Estonci su osnovali u veljači 2010. godine u suradnji s Varaždincem Damirom Kraljem koji je član Uprave i operativni direktor tvrtke Adriatic Workboats. Tvrtka za sada ima samo 4 zaposlena no koriste se uslugama više kooperanata s područja Varaždina i cijele Hrvatske, a ugovorno su vezani i sa Brodarskim institutom iz Zagreba.

Brod za NP Mljet bit će izrađen od aluminija

Patrolni brod za Nacionalni park Mljet bit će izrađen od "marine" aluminija, materijala koji je potpuno usavršen u proteklih 20 godina, od kako se počeo koristiti. Taj je materijal 40% lakši od poliestera i više od 50% lakši od čelika te su, zahvaljujući tome, brodovi od aluminija puno brži ali i ekonomičniji jer im za pogon trebaju motori manje snage nego što je to uobičajeno i troše manje goriva. Osim toga, aluminij je puno izdržljiviji materijal od poliestera i čelika tako da je i "životni vijek" brodova izrađenih od tog materijala puno duži.

Brod bi trebao težiti oko 7 i pol tona, "gonit" će ga dva motora švedske kompanije Volvo snage oko 400 kW, a moći će razviti brzinu od oko 40 čvorova. S punim "tankom" brod bi trebao izdržati i više od 300 nautičkih milja vožnje. Moći će prevoziti 6 osoba. Estonska kompanija je inače do sada izradila oko 50 takvih brodova, a njima se koriste obalne straže u Estoniji, Latviji, Letoniji i Švedskoj i, prema riječima Damira Kralja iz Adriatic Workboatsa, iznimno su zadovoljni njihovim performansama.

Aluminij potreban za izgradnju broda varaždinskoj je tvrtki isporučen iz jedne lijevaonice iz Njemačke, a i ostale materijale tvrtka nabavlja na tržištu Europske unije budući da na Hrvatskom tržištu ne postoje proizvođači koji bi mogli zadovoljiti standarde. Aluminij će u svom pogonu, prema nacrtu, izrezati jedna varaždinska tvrtka u vlasništvu jedne Švicarske kompanije koja ima potrebnu lasersku tehnologiju za to. Brod će zatim u potpunosti biti sklopljen u "suhom škveru" tvrtke Adriatic Workboats u Poduzetničkoj zoni Brezje. Prve konture broda trebale bi biti vidljive već za dva tjedna, a brod bi prema ugovoru trebao biti završen u roku od 6 mjeseci.

Adriatic Workboats već ima nove narudžbe

Osim patrolnog broda za NP Mljet, varaždinska se tvrtka Adriatic Workboats prijavila na još neke natječaje za izgradnju brodova za Hrvatsku carinu te Ministarstvo poljoprivrede. Riječ je o ukupno 7 brodova raznih vrsta. Član Uprave i operativni direktor tvrtke Adriatic Workboats Damir Kralj naglasio je da je krajnji cilj estonskih vlasnika postepeno preseliti proizvodnju svih manjih brodova, koji se mogu prevoziti kopnom, u Varaždin. No, naglasio je da ni on ni vlasnici ne žele žuriti nego polako dizati tvrtku do te razine da to bude moguće.

U galeriji možete pogledati kako bi trebao izgledati patrolni brod za NP Mljet:

Komentari