"Obračun" T7 Grupe i Grada Varaždina na Aerodromu: Inspekcija zabranila letove

Objavljeno: 18.07.2012. 15:17

Zadnja izmjena: 13.01.2016. 09:15

Varaždinski Aerodrom od jučer nije u funkciji i zabranjeno je obavljanje letova. Nakon što je Skupština tvrtke Varaždin Airport, koja upravlja Aerodromom, po nalogu Grada Varaždina smijenila dosadašnjeg direktora, ostavke su podnijela i tri zaposlenika, koji su inače zaposlenici i tvrtke WinAir u vlasništvu T7 Grupe, a koji su bili i odgovorne osobe za funkcioniranje Aerodroma. O svojim su ostavkama obavijestili inspekciju civilnog zrakoplovstva koja je Aerodrom odmah zatvorila.

Dosadašnjeg direktora tvrtke Varaždin Airport Marija Bucinu Skupština tvrtke je smijenila s dužnosti po nalogu Grada Varaždina, koji je i 100-postotni vlasnik tvrtke, a kao razlozi za smjenu navode se potreba rješavanja međusobnih odnosa između tvrtke Varaždin Airport i tvrtke WinAir u vlasništvu T7 Grupe budući da nisu ispoštovane odredbe ugovora o zajedničkoj suradnji na provedbi projekata ulaganja u razvoj Aerodroma.

Bucini se zamjeraju i višegodišnji loši poslovni rezultati tvrtke koja je prošlu godinu, po podacima Grada Varaždina, završila u „debelom minusu“ od oko 700 tisuća kuna.

Na, na taj način upražnjeno mjesto direktora Varaždin Airporta, imenovan je Danijel Borović koji se već svog prvog radnog dana susreo sa velikim problemima.

Naime, odmah nakon što je Bucina smijenjen ostavke su podnijela tri djelatnika Varaždin Airporta koji su ujedno, kako navodi Grad Varaždin, i zaposlenici tvrtke WinAir.

To čak i ne bi bio neki problem da ti ljudi nisu bili odgovorne osobe za funkcioniranje Aerodroma. Kratko i jasno rečeno, bez njihovog angažmana, dok se na njihove funkcije ne imenuju nove osobe koje moraju zadovoljavati određene stručne uvjete, varaždinski Aerodrom nije u mogućnosti obavljati svoju djelatnost.

Iz Grada Varaždina doznali smo da su ti zaposlenici, nakon što su podnijeli ostavke, sami odmah obavijestili inspekciju koja je u utorak, u skladu sa zakonom i pravilima obavljanja zračnog prometa, zatvorila varaždinski Aerodrom i zabranila sve aktivnosti.

- Ti ljudi su namjerno dali ostavke kako bi varaždinski Aerodrom bio zatvoren te se na taj način stvorio dodatan pritisak T7 Grupe na Grad Varaždin. Taj će problem biti riješen za nekoliko dana, kada će biti imenovane druge odgovorne osobe - poručili su iz Grada Varaždina. 

WinAir: Habuš ne poštuje važeće ugovore i nastavlja flagrantno kršiti zakon provodeći odluke svog šefa Radimira Čačića

U svom priopćenju vezanom uz aktualne događaje vezane uz tvrtku Varaždin Airport i varaždinski Aerodrom, tvrtka WinAir za te događaje optužuje varaždinskog gradonačelnika Gorana Habuša i prvog potpredsjednika Vlade RH Radimira Čačića. 

Priopćenje tvrtke WinAir prenosimo u cijelosti: 

Ocjenjujemo političkom, vrlo nepromišljenom i zaista sramotnom odluku gradonačelnika Grada Varaždina, Gorana Habuša da opozove člana Uprave Varaždin airporta suprotno Ugovoru o zajedničkoj suradnji u provedbi projekta ulaganja u razvoj aerodroma Varaždin sklopljenom između Grada Varaždina i tvrtke Winair.

U zrakoplovstvu odgovorna osoba na aerodromu, prema zahtjevima Agencije za civilno zrakoplovstvo, mora imati određene kvalifikacije na osnovu kojih bilo koji aerodrom u Republici Hrvatskoj može zadržati svoj certifikat koji mu omogućava nesmetano odvijanje raznih letačkih operacija, a koji je u ovom slučaju upravo iz navedenog razloga privremeno oduzet.

Tim više što su i gradonačelnik Habuš i pročelnik Vlašić bili u nekoliko navrata prethodno upozoravani od strane, sada bivšeg direktora Varaždin airporta, na tu izuzetno važnu činjenicu, no njima izgleda apsolutno ne smeta zatvaranje varaždinskog aerodroma kojemu se u povijesti postojanja takvo što još nije dogodilo.

Ne smeta im očigledno niti činjenica da se trenutno na varaždinskom aerodromu nalaze tri škole letenja među kojima je i ona Prometnog fakulteta iz Zagreba koja obučava profesionalne pilote, a koji do daljnjega, zbog zatvaranja, neće moći prolaziti kroz predviđenu obuku.

Izgubljeni je certifikat varaždinski aerodrom dobio još krajem 2008.g. nakon što su od strane tvrtke Winair izvršena značajna ulaganja i nakon što je ostvarena potrebna tehnička podrška za dobivanje certifikata. Gubitak certifikata ne samo da predstavlja pravo „samoubojstvo“ za varaždinsko zrakoplovstvo već će zbog toga i izostati godišnji prihod aerodroma koji je do kraja ove godine mogao iznositi oko milijun kuna.

Ne ulazeći u ocjenjivanje kompetencija novoimenovanog člana Uprave Varaždin airport-a koji nema prethodnog iskustva u civilnom zrakoplovstvu, samo političko imenovanje od strane gradonačelnika Habuša provedeno je suprotno odredbama Ugovora o zajedničkoj suradnji u provedbi projekta ulaganja u razvoj aerodroma Varaždin sklopljenog između Grada Varaždina i tvrtke Winair sukladno kojem mora postaviti upravu u suglasju s partnerom odnosno na prijedog Winaira, a koji je za Grad obvezujući.

Habuš je tim činom još jednom potvrdio da ne mari za poštovanje važećih ugovora već i dalje nastavlja flagrantno kršiti zakon provodeći vjerojatno političke naloge svog stranačkog šefa Radimira Čačića.

Napominjemo da su činom gubitka navedenog certifikata varaždinskom aerodromu do daljnjega zabranjene sve letačke operacije bilo da se radi o komercijalnim letovima, onim školskim ili pak nekim drugim vrstama letova. Jedino što je još danas dozvoljeno je da sve letjelice koje se trenutno nalaze na varaždinskom aerodromu mogu do 20.00 sati poletjeti s aerodroma kako bi se preselile na neku drugu lokaciju.

Komentari