HŽ-ovci u štrajku, obustavljen teretni promet: Vlada uništava Hrvatske željeznice

Objavljeno: 16.04.2014. 19:36

Zadnja izmjena: 13.01.2016. 08:27

Nakon vijesti o ukidanju nekoliko putničkih linija u Varaždinskoj županiji, od srijede je obustavljen i sav teretni željeznički prijevoz. Razlog obustave teretnog prijevoza je štrajk radnika HŽ Carga. Prema riječima Želimira Halića iz sindikata, upravo na području Sjeverozapadne Hrvatske otpušteno je najviše radnika. Sve ovo mi liči na uništavanje Hrvatskih željeznica, a ne na spašavanje - rekao nam je Želimir Halić.

Razlozi, ističu u SindikatuHrvatskih željeznica, prvenstveno su otpuštanje 804 radnika, uz namjeru otpuštanja još 950 radnika.

Obzirom da je Vlada RH utvrdila Smjernice restrukturiranja HŽ Carga, prema kojima HŽ Cargo, pored 804 radnika, namjerava otpustiti još 950 radnika HŽ Carga i kćerinskih društava, vidljivo je da su se prevarili svi oni koji su mislili da će ostati pošteđeni, koji su potpisivali i pristupali Kolektivnom ugovoru. Stoga smatramo da se pozivu SŽH na štrajk trebaju odazvati i nečlanovi sindikata, ali i članovi Sindikata strojovođa Hrvatske, Sindikata tehničkog pregleda vagona i vlakova HŽ, kao i članovi Samostalnog sindikata HŽ Carga, neovisno o stajalištu lidera svojih sindikata – ističu u Sindikatu Hrvatskih željeznica.

>>Kako neslužbeno doznajemo, upitan je i putnički prijevoz s varaždinskog kolodvora jer već sada nedostaju lokomotive i zajedničko osoblje nužno za njegovo nesmetano odvijanje!  

O svemu se oglasila i Uprava HŽ Carga sljedećim priopćenjem:

Utvrđivanje broja radnika koji su potencijalni tehnološki višak provedeno je u skladu sa Zakonom o radu uz prethodno savjetovanje s Glavnim radničkim vijećem. Lista potencijalnoga tehnološkog viška utvrđena je na temelju Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji te kriterijima koji su navedeni u Kolektivnom ugovoru.

Potpisivanju Kolektivnog ugovora prethodila su dva mjeseca pregovaranja s predstavnicima reprezentativnih sindikata – Sindikatom strojovođa Hrvatske i Sindikatom željezničara Hrvatske. Kriterije za izlučivanje potencijalnog viška radnika predložili su predstavnici reprezentativnih sindikata koji su bili članovi Pregovaračkog odbora za sklapanje Kolektivnog ugovora. Predstavnici Sindikata željezničara Hrvatske potpisivanjem zapisnika s održanih sastanaka prihvatili su načine izlučivanja i kriterije za zbrinjavanje viška radnika, no konačnu verziju Kolektivnog ugovora 5. veljače nisu potpisali. Uz Sindikat strojovođa Hrvatske Kolektivnom ugovoru HŽ Carga pristupili su i Samostalni sindikat HŽ Carga, Sindikat tehničkog pregleda vagona i vlakova HŽ-a i Sindikat radnika Hrvatskih željeznica.

Ostvarenje preduvjeta koje je Upravi HŽ Carga postavila Vlada RH, koji uključuje smanjenje broja zaposlenih i ukupne mase plaće te privatizaciju ili pripajanje ovisnih društava, uvjet je za ostvarivanje financijske konsolidacije, rješavanja dugovanja nastalih u višegodišnjem prethodnom razdoblju i podizanja tvrtke na razinu konkurentnosti u uvjetima liberalizacije tržišta željezničkoga teretnog prijevoza. Uz ostvarivanje tih preduvjeta, Uprava HŽ Carga provela je i provodi mjere racionalizacije poslovanja, među koje nije mogao biti uvršten prijedlog  o uvođenju nepunoga radnog vremena jer se takvim načinom organizacije ne bi ostvarile znatnije uštede.

Nakon ostvarivanja navedenih preduvjeta, Vlada RH dala je jamstvo za kreditno zaduženje za restrukturiranje HŽ Carga u iznosu od 250 milijuna kuna, čija su sredstva  namijenjena zbrinjavanju viška radnika i podmirivanju tekućih troškova. Uz to Vlada je dala i suglasnost na smjernice Plana restrukturiranja HŽ Carga od 2014. do 2018. godine, koji treba odobriti Europska komisija.

 

Komentari