Dobra organizacija posla, rad i umrežavanje – ključni faktori uspjeha

Objavljeno: 11.07.2014. 10:19

Zadnja izmjena: 13.01.2016. 07:19

Foto: Andrej Švoger

Umrežavanje, dobra organizacija i rad,rad, rad, klju?ni su faktori uspjeha u poslovanju u kreativnoj industriji, ali i poslovanju op?enito.

Peti varaždinski ženski business caffe uspješno je održan, a mnogobrojne varaždinske poduzetnice uživale su u susretu s veoma uspješnim ženama, Suzanom Bernat i Ksenijom Vrbani?.

Svaka na svoj na?in, u dva sata druženja koje je proletjelo u jednom mahu, Suzana i Ksenija varaždinskim su poduzetnicama približile svijet kreativne industrije. Ispri?ale svoja iskustva, podijelile korisne savjete, a kao najvažnije istaknule kako nema ?arobne formule za uspjeh. Sve što treba je rad, kvaliteta, originalnost, upornost i otvorenost prema novim idejama.

– Ja sam slikarica, a danas je slika luksuz, slika skuplja prašinu. Sliku danas rijetko tko kupuje. U takvoj situaciji, morala sam razmišljati sociološki i ekonomski. Kako da svojoj slici stvorim novu funkciju? Vi morate razmišljati izvan okvira, kreativno, morate imati inovativan pristup. Tako danas svoje slike preslikavam na uporabne proizvode, kao što je to recimo torbica ili odjevni predmet – rekla je Suzana Bernat, umjetnica primijenjenog slikarstva koja svoje stvaralaštvo gradi u svojem "Ateljeu Suzika", a uz primijenjeno slikarstvo bavi se grafi?kim oblikovanjem, kulisom, scenografijom te likovnom opremom interijera poslovnih i životnih prostora. Tako?er se bavi sa produkt dizajnom pod markom "© by Suzika".

Izuzetno je važan rad i suradnja s malim obrtnicima i poduzetnicima. Nažalost, u Hrvatskoj ne postoji povezanost institucija koje bi brinule i bavile se kreativnom industrijom. Me?utim, obje goš?e istaknule su kako Hrvatska ima velik potencijal jer je bogata izrazito kvalitetnim i kreativnim ljudima.

– Kreativna industrija vani bavi se isklju?ivo kvalitetom. Razne institucije, od državnih, do nekih agencija, tamo su isklju?ivo zato da bi pomogle kreativcima i razvijale tu kreativnu industriju. Tamo prolazi samo kvaliteta, a to mi imamo. To je duh i kreativnost koju naši ljudi imaju, a oni vani ne. Moramo biti vjerodostojni svom radu, pružiti im našu originalnost, jer to oni žele – istaknule su Suzana i Ksenija.

Nekad pripadnica novog vala, pankerica u duši, danas svjetski poznata modna dizajnerica, Ksenija Vrbani? varaždinskim je poduzetnicima priznala kako je uspjeti zapravo bilo lako.

– Nakon 28 godina rada u modnoj industriji, ja se doista ne mogu potužiti. Bilo je lako. No to „lako“ podrazumijeva da moraš stalno raditi na sebi, konstantno se usavršavati, uvijek težiti višemu, preskakati ljestvice i stavljati ih sve više. Moraš biti uvijek prisutan i ustrajati. Nikad nisam bila spremna na kompromis i ako nije bilo po mome, nije bilo nikako. Od po?etnih troje, danas je Xenia Design tim  od tridesetero žena, bez kojih sve ovo ne bi bilo mogu?e – rekla je Ksenija.

Prema njenim rije?ima, modni dizajn se ni po ?emu ne razlikuje od drugih poslova, jer sadrži sve segmente koje ima svaki drugi posao.

– Prvo i osnovno je dizajn, ideja, originalnost. Onda kao i u svakom drugom poslu kvaliteta, produkcija, potom financiranje, distribucija i marketing bez kojeg je danas nemogu?e. Ono po ?emu sam uvijek bila posebna jest da se ne bojim rizika, svojom glavom uvijek idem kroz zid i u kreativnom poslu to se uvijek isplati – naglasila je modna dizajnerica.

U Hotelu Varaždin bio je predstavljen i zanimljiv projekt „Invest for the future“ koji je pokrenula Hillary Clinton, a koji stavlja žene kao pokreta?ice budu?nosti u središte, s krajnjim ciljem promocije žena poduzetnica, ja?anja njihove vidljivosti, njihovo osnaživanje i povezivanje. Postavljena je i internacionalna izložba konkretne projektne aktivnosti pod nazivom „Visual stories“, gdje žene predstavljaju svoje pothvate i poslove na vizualan na?in.

Komentari