Čak 9 000 kuna potroši se na papir po jednoj sjednici Gradskog vijeća Varaždina

Objavljeno: 29.12.2013. 19:00

Zadnja izmjena: 13.01.2016. 08:27

Foto: Andrej Svoger

Već unatrag nekoliko godina naši političari pozivaju nas na stezanje remena. U gospodarskoj smo krizi, nema proizvodnje, vanjski dug raste, zadužuju se građani, zadužuje se i već prezadužena država.

Politika nas svakodnevno poziva na štednju, kako oni iz Zagreba, tako i naši iz Grada. Ukidaju se regresi, putni troškovi, smanjuju plaće, mijenjaju kolektivni ugovori, a rijetki će sretnici u svom novčaniku vidjeti kakvu-takvu božićnicu. Nažalost, previše je naših sugrađana koji će Božić dočekati nezaposleni, tako da ni izostanak božićnice nije nužno najgora stvar koja nam se može dogoditi. I dok jedni o svakoj kuni promisle triput, neki se novcem previše ne opterećuju.

Na jednoj od sjednica Odbora za financije i proračun Grada Varaždina spomenuto je kako nas svaka sjednica Gradskog vijeća košta oko devet tisuća kuna. Podatak je to koji je zaintrigirao i gradskog vijećnika Zlatana Avara.

– Za svaku sjednicu Gradskog vijeća ispisuje se velika količina materijala što uzrokuje i veliku količinu potrošenog papira. Priprema sjednice Gradskog vijeća uključuje pripremu materijala, sortiranje i distribuciju. Logičan je zaključak da je potrošnja papira ovdje jedan bitan segment. Naravno, moramo uzeti u obzir i trošak logistike koja stoji iza cijelog procesa – rekao je Zlatan Avar.

Istovremeno, velika količina dokumenata koja se ispisuje, dostupna je svim vijećnicima, ali i građanima, putem servisa gric.varazdin.hr u elektroničkom obliku.

– Neke od dokumenata dobivamo i putem elektroničke pošte što znači da praktički tri puta dobivamo iste dokumente. Našalit ću se i reći da možemo birati želimo li raditi kao da smo u 19. stoljeću ili ćemo se odlučiti na upotrebu tehnologije 21. stoljeća – poručio je Avar varaždinskim gradskim vijećnicima.

S obzirom na to da su ove godine održane četiri sjednice Gradskog vijeća, a trošak po jednoj sjednici je devet tisuća kuna, ukupno je samo na papir potrošeno čak 36 tisuća kuna. Za osam sjednica u 2014. godini, taj iznos bio bi oko 72 tisuće kuna.

Netko će možda reći da to nije tako velik novac, no u društvu u kojem sve više naših sugrađana kopa po kontejneru tražeći plastične boce i papir kojeg prodaju da bi preživjeli, ne radi se o maloj svoti novca.

Sam Avar gradskim vijećnicima ponudio je i rješenje ovog problema uzaludnog trošenja novca. – Predložio sam da svi vijećnici, koji imaju mogućnost, koriste tablet računalo ili prijenosno računalo. Za vijećnike koji nemaju tu mogućnost, predložio sam da se nabave tablet računala koja će koristiti dok obavljaju funkciju vijećnika. Ukoliko ga oštete ili unište, snosili bi ukupan trošak popravka ili kupovinu novog. Osobno smatram da funkcija vijećnika, koja je prije svega časna funkcija, traži poznavanje raznih područja društvenog života, a pod time podrazumijevam i osnovno znanje u korištenju modernih tehnologija – smatra Avar. Na taj način, rekao je, ostvarile bi se znatne uštede.

– Ukoliko bi nabavili recimo dvadeset tablet računala po 1500 kuna, to bi iznosilo trideset tisuća kuna jednokratno. Osim uštede u papiru i svim pratećim troškovima, efikasnost rada bi porasla, a napravili bi se i prvi koraci u cilju ažurnosti kolanja dokumenata. Uz sve navedeno, ovo je i jedan korak u vođenju brige o okolišu – vijećnicima je poručio Zlatan Avar.

Ima li Grad sluha za ovakve promjene, vidjet ćemo u novoj godini. Za sad nam ne preostaje ništa drugo nego da što smirenije podnesemo činjenicu da je za svega četiri sjednice Gradskog vijeća, 36 tisuća kuna iz gradske blagajne ponovno završilo u smeću.

Tekst je prenesen iz Tjednika eVaraždin od 13. prosinca.

Komentari